جام های جهانی رومانی در مقابل آلمان شرقی 3-1 در سال 1952.
نوشته شده توسط : mm

استعداد یابی فوتبال

در جام جهانی 1930 ، رومانی اولین بازی خود را با پرو 3-1 شکست داد و گلهای آدالبرت دیگو ، کنستانتین استانچیو و نیکولای کووچس و ساموئل زائوبر را به عنوان دروازه بان به ثمر رساند ، قبل از آنکه میزبان و برنده نهایی اروگوئه 4 بر صفر شکست دهند.

رومانی پس از شکست 2-1 بر یوگسلاوی در تکرار اولین بازی ملی خود ، به جام جهانی بعدی در سال 1934 راه یافت. در فینال ، رومانی تنها یک بازی در قالب حذفی جدید انجام داد و در چارچوب اسلواکی 2-1 در تریست ایتالیا شکست خورد و استفان دوبی تنها گل خود را در این تورنمنت به ثمر رساند.

رومانی به طور پیش فرض برای جام جهانی 1938 پس از خروج حریفان مصاف پلی آف مصر از جام جهانی صعود کرد. آنها در فینال در فرانسه شکست شگفت انگیزی را متحمل شدند و در مقابل کوبا شکست خوردند ، تیمی که مانند رومانی تنها به دلیل عقب نشینی از حریفان واجد شرایط خود ، ایالات متحده ، راه یافته بود. اولین مسابقه در Stade du T.O.E.C. در تولوز 3-3 بعد از وقت اضافی به پایان رسید ، اما کوبا چهار روز بعد بازی را 2-1 برد.

جام جهانی 1970
با وجود شکست 3 بر صفر پرتغال در لیسبون و دو تساوی غیرقانونی در مقابل یونان بدون تیم ، رومانی توانست به جام جهانی 1970 مکزیک راه یابد. در گروه 3 با تیم های انگلیس ، برزیل و چکسلواکی ، تیم های امیدوارکننده آنجلو نیکولسکو سخت ترین تساوی را کسب کردند.

یک گل جف هرست باعث پیروزی انگلیس در اولین بازی رومانی در ورزشگاه خالیسکو در گوادالاخارا شد. شانس با پیروزی 2-1 مقابل چک بیشتر شد. علیرغم پشت سر گذاشتن زودهنگام گل لادیسلاو پترا ، رومانی پس از نیمه دوم با گلزنی الکساندرو نیاگو و فلورئا دومیتراچه دو امتیاز حیاتی را به ثمر رساند. حتی در آن زمان ، تنها پیروزی بر برزیلی های عالی ، آنها را به مرحله یک چهارم نهایی می رساند.

قبل از بازی شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه برزیل رومانی را ترجیح می دهد تا انگلیس ، قهرمان جهان. غولهای آمریکای جنوبی با وجود شکست 1 بر صفر در بازی قبلی خود در گوادالاخارا ، همچنان انگلستان را یکی از بزرگترین موانع خود برای پیروزی در مسابقات می دانستند. اما برزیل یکی از بهترین فوتبال این دوره را به نمایش گذاشت و پله دو بار و یک گل ژایرجینیو در این بین گل زد. رومانی شجاعانه جنگید. دومیتراشه قبل از استراحت نتیجه را به 2-1 رساند و یک گل دیررس امبریش دمبروسکی نتیجه را 3-2 کرد ، اما آنها بیرون رفتند.





:: برچسب‌ها: استعداد یابی فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: